Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, cele mai multe dintre acestea vizand societatile Euroins, Carpatica Asig si Astra, reprezentand circa 60% din totalul reclamatiilor.
Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au fost inregistrate impotriva brokerilor de asigurare, potrivit raportului anual al CSA.
Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, respectiv Euroins (27,65%), Carpatica Asig (16,96%) si Astra (15,54%).
Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica Asig a inregistrat o scadere cu 33,71%.
CSA a constatat ca cel mai mare procent de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins SA (82,66% din numarul reclamatii inregistrate de aceasta societate). Ca urmare a interventiei CSA, societatea Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor, potrivit documentului arbitrului asigurarilor.
Carpatica Asig a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica As