Ordinul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 1180/2012, care modifică procedura de organizare şi funcţionare a Registrului operatorilor intracomunitari (ROI), a fost publicat vineri, 17 august, în Monitorul Oficial.
Ordinul ANAF completează lista documentelor care trebuie depuse de un contribuabil pentru a se înregistra în ROI, pentru a efectua operaţiuni comerciale intracomunitare şi pentru a deţine un cod valid de TVA.
Pe lângă documentele solicitate până acum, formularul 095 "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", cazierul judiciar al administratorilor şi asociaţilor, contribuabilii trebuie să depună la organele fiscale şi copia actului constitutiv, depus la oficiul registrul comerţului în vederea înmatriculării, din care să rezulte repartizarea capitalului social între asociaţi.
Ordinul clarifică şi noţiunea de asociaţi, limitând-o la acei asociaţi care deţin minimum 5% din capitalul social al firmei. Dacă împotriva acestor asociaţi sau împotriva administratorilor s-a iniţiat acţiunea penală în legătură cu operaţiuni intracomunitare, societatea comercială nu poate fi înscrisă în ROI sau este radiată din ROI.
Potrivit noilor reglementări, contribuabilii care solicită înscrierea în ROI trebuie să depună la organul fiscal competent formularul 095, odata cu formularul 098 "Cerere de înregistrare în scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) litera (a) din Codul fiscal" sau, după caz, cu declaraţiile de înregistrare fiscală/de menţiuni prin care se solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art.153 sau 1531 din Codul fiscal.
Fiscul a modificat şi termenul în care soluţionează cererea de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care solicită această înregistrare odată cu înregistrarea în scopuri de TVA. În