După ce a renunţat la acţiunile eMAG, omul de afaceri şi-a vândut participaţia în Flanco şi Network One Distribution. Acum, el mai deţine doar Asesoft şi România TV.
După ce, la sfârşitul lunii iulie, Sebastian Ghiţă a ieşit complet din afacerea eMAG, acum acesta renunţă şi la acţiunile sale din cadrul retailerilor electro-IT Flanco şi Network One Distribution (NOD), companie cunoscută anterior sub numele de Asesoft Distribution. Acţiunile au revenit partenerului de afaceri al lui Sebastian Ghiţă, Iulian Stanciu, care deţine controlul asupra retailerului online eMag. Stanciu a devenit, astfel, unic acţionar şi la companiile Flanco şi NOD.
Omul de afaceri Sebastian Ghiţă controla anterior 50% din acţiunile celor două companii. Până la închiderea ediţiei noastre de ieri, părţile nu au comunicat valoarea tranzacţiei.
Tranzacţia, sub lupa consiliului Concurenţei
„Ca o continuare a tranzacţiei dintre eMAG şi Naspers, am urmărit simplificarea structurii acţionariatului companiilor din grupul pe care îl conduc - grup format din eMAG, Flanco şi NOD. Am încredere că alături de eMAG, Flanco şi NOD vor avea în continuare o evoluţie ascendentă, pentru că sunt stabile financiar şi au strategia de piaţă potrivită segmentului în care activează", a declarat, într-un comunicat, Iulian Stanciu.
Tranzacţia va deveni efectivă după primirea acordului de la Consiliul Concurenţei. Potrivit unicului acţionar, Flanco se va concentra pe dezvoltarea calitativă a interacţiunii cu clientul, iar Network One Distribution va avea ca obiective întărirea poziţiei pe toate canalele de vânzare pe care le administrează, încheierea de parteneriate strategice, precum şi dezvoltarea brandurilor proprii.
eMAG, pe mâna sud-africanilor
În urmă cu mai puţin de o lună, gigantul media Naspers din Africa de Sud a preluat 70% din acţiunile eMAG. După tranzacţie, acţio