Cocor Bucureşti (COCR), compania care deţine centrul comercial cu acelaşi nume din centrul Bucureştiului, a înregistrat în primul semestru pierderi de 7,9 milioane de lei, în creştere de 4,6 ori faţă de perioada similară a anului trecut, când a raportat un rezultat negativ de 1,7 milioane lei.
Totodată, cifra de afaceri a companiei a scăzut la jumătate, de la 12 milioane de lei la 6,2 milioane de lei, potrivit unui raport al companiei transmis Bursei de Valori Bucureşti.
Cocor a raportat venituri de 9 milioane de lei, în scădere cu 43%, şi cheltuieli de 16,9 milioane de lei, mai mici cu 5%. În perioada similară a anului trecut, compania a obţinut venituri de16 milioane de lei şi cheltuieli de 17,8 milioane de lei.
Compania a încasat din închiriere venituri de 5,4 milioane de lei în primul semestru ceea ce reprezintă 59,8% din totalul veniturilor. Spre comparaţie, în perioada similară din 2011 veniturile din închirierea centrului comercial Cocor, dar şi a altor spaţii deţinute de companie, au fost de 6,9 milioane lei, respectiv 43% din veniturile totale.
Magazinul Cocor, modernizat în urma unei investiţii de 25 de milioane de euro, a fost scos la vânzare în urmă cu o lună, la un preţ de plecare de 50 de milioane de euro, cu posibilitatea reducerii acestuia la jumătate.
Cocor a înregistrat anul trecut pierderi de 34,8 milioane de lei, în principal din reevaluarea activelor companiei, dar şi din dobânzile plătite şi din reevaluarea datoriilor.
La finalul anului trecut, clădirea magazinului Cocor a fost reevaluată în scădere, de la 86,4 milioane de lei (20 milioane euro) la 45,1 milioane de lei (10,5 mil. euro).
În urma investiţiilor, suprafaţa închiriabilă a magazinului a crescut de la 6.000 la 10.000 de metri pătraţi. Magazinul a fost redeschis în octombrie 2010, după modernizare.
Pentru acest an, Cocor şi-a bugetat