Aproape o cincime din cei 400 de dealeri auto prezenţi pe piaţă în 2008 şi-au închis porţile în ultimii patru ani, potrivit estimărilor din domeniu, iar presiunea este în creştere având în vedere că anul acesta sunt aşteptate cele mai slabe vânzări din ultimii 12 ani.
"Sunt dealeri cu probleme în toate reţelele în acest moment. Putem vorbi de o selecţie naturală deoarece sunt dealeri care se apropie de faliment, alţii care sunt într-o stare de hibernare, care merg din inerţie - vând cât pot, dar nu mai investesc - şi alţii care mai pot atrage clienţi de la restul. Putem spune că în ultimii doi ani în medie 5% din dealeri au ieşit de pe piaţă", afirmă Nicolae Sorescu, şeful grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroën, Mazda şi Suzuki. Închiderea a aproape 75 de centre auto în ultimii patru ani a atras după sine disponibilizarea a peste 750 de salariaţi, luând în calcul o medie de zece angajaţi pe centru.
În primele şapte luni piaţa s-a micşorat cu încă 20% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, vânzările limitându-se la 50.000 de autovehicule. Dacă trendul se menţine până la finele anului, în 2012 se va atinge un volum al vânzărilor de aproximativ 84.000 de autovehicule, similar celui din 2000.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Aproape o cincime din cei 400 de dealeri auto prezenţi pe piaţă în 2008 şi-au închis porţile în ultimii patru ani, potrivit estimărilor din domeniu, iar presiunea este în creştere având în vedere că anul acesta sunt aşteptate cele mai slabe vânzări din ultimii 12 ani.
"Sunt dealeri cu probleme în toate reţelele în acest moment. Putem vorbi de o selecţie naturală deoarece sunt dealeri care se apropie de faliment, alţii care sunt într-o stare de hibernare, care merg din inerţie - vând cât pot, dar nu mai investe