Comisia Europeană a aprobat, vineri, finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi pentru varianta de ocolire a Timişoarei la standard de autostradă. Valoarea totală a proiectului este de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare, de 248,1 milioane euro, cofinanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Proiectul vizează proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi, de două benzi pe sens, între Timişoara şi Lugoj, în lungime de 25,6 km, şi a unei variante de ocolire a Timişoarei la standard de autostradă în lungime de 9,5 km. Proiectul mai prevede construcţia a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere şi trei zone de parcare şi servicii.
Prin construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi a variantei de ocolire a Timişoarei se estimează o reducere a timpului de călătorie la 18,3 minute şi o creştere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
Cele două autostrăzi (Timişoara - Lugoj şi Arad - Nădlac) fac parte, ca şi Arad - Timişoara, din coridorul IV pan-european. Probabil că lucrările la segmentul Timişoara - Lugoj ar fi putut începe mai repede dacă licitaţia de atribuire nu ar fi fost contestată de o parte din consorţiile care au participat la procedurile de adjudecare.
Comisia Europeană a aprobat, vineri, finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi pentru varianta de ocolire a Timişoarei la standard de autostradă. Valoarea totală a proiectului este de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanţa