Ziarul „Adevărul" a întocmit un top al celor mai bune vaduri pentru spaţii comerciale de până la 100 de metri pătraţi din Bucureşti. Tipul afacerii şi investiţia iniţială pentru un astfel de business sunt importante, însă specialiştii spun că poziţia viitoarei tale afaceri este esenţială.
Ce afacere poţi să-ţi dezvolţi în 100 de metri pătraţi? Cu 20.000-40.000 de euro poţi deschide o covrigărie, patiserie, pizzerie, dar şi un magazin alimentar, coafor, magazin de piese auto sau chiar o cafenea.
Tipul afacerii şi investiţia iniţială pentru un astfel de business sunt importante, însă specialiştii spun că poziţia viitoarei tale afaceri este esenţială. Cele mai profitabile zone din Bucureşti sunt Pieţele Unirii, Obor, Victoriei, Romană, Crângaşi Berceni şi Dorobanţi, asta pentru că peste un milion de oameni tranzitează aceste zone în fiecare zi. „În funcţie de tipul afacerii pe care clientul doreşte să o dezvolte, noi putem să îi recoamandăm o zonă", spune Cristina Ghiţă, business consultant în cadrul unei companii de profil din Capitală.
Patiserii la Obor, cafenea la Unirii
Potrivit datelor firmei de consultanţă imobiliară, la nivelul Bucureştiului sunt circa 1,2 milioane de metri pătraţi de spaţii comerciale, pe arterele Dorobanţi, Victoriei şi Magheru. În zonele din centrul oraşului, sunt concentrate spaţii cu o suprafaţă ceva mai mare de 70.000 de metri pătraţi.
În condiţiile în care, în prezent, rata de neocupare a spaţiilor este de peste 10%, iar suprafaţa medie a magazinelor este de circa 100 de metri pătraţi, în Bucureşti sunt disponibile peste 1.200 de spaţii care nu au deocamdată chiriaşi. Dacă nu ai mai mult de 20.000 de euro, iar ideea ta de afaceri este în domeniul fast-food (covrigărie, patiserie, pizzerie, şaormerie) consultanţii te sfătuiesc să alegi un fost cartier muncitoresc.
„Zonele Obor, Berceni sau Crângaşi s