Cu toate că România şi-a asumat prin Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2011-2020 încurajarea mersului cu bicicleta, autorităţile locale susţin că "şoferii sunt prioritatea". OPTAR a făcut un sondaj care arată că 81% dintre şoferi îşi doresc mai multe biciclete pe străzi.
Prin Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2011-2020, România şi-a asumat principiile care stau la baza unei campanii de scădere cu 50% a numărului de decese provocate de accidentele rutiere. Printre iniţiative se numără şi încurajarea folosirii bicicletei. Cu toate astea, autorităţile locale susţin că priorităţile rămân şoferii şi nu bicicliştii.
Cu toate că încurajarea utilizării bicicletei a dat rezultate în toate oraşele mari din lume, în Bucureşti însă, nu s-a intamplat acest lucru deoarece aici nu există piste funcţionale. La sesizarea cetăţenilor, mai multe trasee au fost desfiinţate temporar de către Brigada Rutieră Bucureşti.
Potrivit Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), vinovaţi de o infrastructură precară pentru biciclete sunt cei de la Administraţia Străzilor Bucureşti care au încălcat legea în momentul recepţionării traseelor de piste pentru biciclişti.
Răspunsul ASB ar fi fost "priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%". OPTAR a făcut un sondaj pentru a demonstra că şoferii care circulă zilnic pe străzile din oraş încurajează de fapt mersul pe bicicletă. Mai mult decât atât, şoferii ar prefera chiar ca bicicliştii să fie majoritari pe străzi.
Sondajul a fost făcut într-una din cele mai circulate străzi din Capitală, pe Splaiul Unirii. Majoritatea celor intervievaţi susţin o încurajare a mersului pe bicicletă şi motivează prin nevoia de a avea un oraş ma puţin poluat, dar şi un trafic decongestionat, care să facă circulaţia p