Managementul defectuos al cash-flow-ului este cauza responsabilă pentru majoritatea falimentelor înregistrate de către firmele aflate în primul an de activitate; pe locul al doilea în topul principalelor cauze de insucces al start-up-urilor se află nerealizarea strategiei şi planificării de marketing.
“Pe lângă lipsa unor previziuni pe unul sau doi ani a cash-flow-ului, necunoaşterea la timp a tuturor elementelor legale, contabile, fiscale şi de resurse umane implicate în business-ul respectiv au o contribuție importantă la falimentul start-upurilor”, a arătat Mirela Şerban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pieţei de profil. Mulţi întreprinzători caută iniţial o idee de afaceri <>, <> etc... De fapt s-a dovedit că ideea valorează mai puţin decât modul în care aceasta este pusă în practică. <<
În practică, foarte puţini întreprinzători încep un business având la bază un plan de afaceri, arată experţii R&M Audit Contabilitate, deși un plan de afaceri este un instrument foarte util, care îi ajută <> business-ul, să deseneze <> a acelei afaceri şi să înţeleagă unde şi cum pot ajunge, ce le trebuie pentru aceasta etc. “Şi mai puţini întreprinzători ştiu să genereze o proiecţie de cash-flow, astfel încât să întrevadă pe un anumit interval de timp cum vor evolua sumele pe care le vor avea de plată (la stat şi la furnizori), cum şi când trebuie acoperite etc; faptul că nu stiu- nu este o problemă; dacă însă nu se interesează la cei care știu- atunci pot avea o problemă”, a arătat Mirela Şerban. Desigur, ar fi bine ca business planul şi proiecţiile financiare să fie realizate de către specialişti, dar pot fi utilizate şi forme intuitive şi mai puţin elaborate.
După ce ia hotărârea de a înfiinţa o firmă, un întreprinzător ar trebui să facă două lucruri decisive pentru primul an de viaţă al business-ului respectiv: să contacte