Anul 2014 va impune producătorilor auto conformarea cu standardul de emisii Euro VI. Şi cum trecerea de la un standard la altul îi determină pe producători să vină cu noi soluţii care să ajute atât la reducerea consumului de combustibil, cât şi la reducerea emisiilor nocive, Mercedes-Benz vine în întâmpinarea acestor viitoare reglementări, prin lansarea primului autobuz urban dotat cu Euro VI.
La Mannheim, Mercedes-Benz a lansat cel mai nou model Citaro, primul autobuz cu ESP, dotat cu un nou concept de deschidere a uşilor şi mai mult spaţiu pentru pasageri. Acum, după un an, Citaro se lansează din nou, devenind primul autobuz urban cu Euro VI.
Un consum mai mic de combustibil
Noutatea pe care o introduce Citaro este consumul redus de combustibil, deoarece chiar dacă trecerea de la un standard Euro la altul presupune o diminuare a emisiilor, acest fapt duce, totodată, într-o diminuare a puterii motorului. Aşadar, pentru păstrarea unei performanţe optime, consumul de combustibil ar trebui să fie mărit. În cazul motorizării noului Citaro, consumul este redus cu până la 5%. Una dintre tehnologiile care ajută la economisirea carburantului se bazează pe faptul că în momentul în care drumul urcă sau coboară, alternatoarele generează curent electric, care mai apoi este stocat la bordul autobuzului într-o serie de condensatoare. Numai acest proces ajută la economisirea a 2% din volumul combustibilului.
Din moment ce un consum mai mic de energie înseamnă în final un consum mai mic de carburant, inginerii Mercedes-Benz au mai venit cu o serie de modificări. Prima cale prin care se scade consumul de energie este legată de faptul că podeaua e mai joasă şi nu mai necesită o coborâre mare a nivelului gărzii la sol în momentul staţionării, consumul de aer comprimat reducându-se cu până la 20%.
O altă noutate pe care noile Citaro o