IAŞI. Banca şi-a publicat raportul pe anul 2011, în care a menţionat creşterea numărului de litigii cu clienţi din întreaga ţară, dar şi nemulţumirile legate de „practici nefavorabile în unele Curţi de Apel cum este cea de la Iaşi”.
Volksbank a publicat raportul anual aferent lui 2012, în care a amintit, printre altele şi situaţia privind litigiile pe care le are cu clienţii din România. Potrivit datelor, preluate de economica.net, la sfârşitul anului 2011 banca avea 2.638 de litigii cu clienţii bazate pe legile referitoare la protecţia consumatorilor – în special pe legea 193/2000 – cu 1.364 mai multe decât în 2010. Doar anul trecut clienţii au primit 751 de decizii definitive şi irevocabile în favoarea lor, iar banca nu precizează numărul de procese în care a avut câştig de cauză.
Unul dintre cele mai importante pasaje se referă la situaţia proceselor, banca fiind de părere că instanţele de la Iaşi şi Craiova sunt potrivnice.
„Ca urmare a unei practici nefavorabile Băncii în unele Curţi de Apel cum este Curtea de Apel Iaşi şi Craiova şi a constituirii unor grupuri mari de clienţi în unele dosare numărul litigiilor a crescut în 2011″, se arată în raportul Volksbank.
Volksbank spune că valoarea provizionului a fost estimată după probabilitatea de a pierde un litigiu pe baza istoricului şi după tipul procesului în care se este implicată banca. Însă, calculul este unul estimativ.
„Dată fiind incertitudinea inerentă legată de modul de rezolvare a acestor litigii, estimările Băncii privind provizioanele la 31 decembrie 2011 pot fi diferite de obligaţiile efective rezultând din finalizarea acestor litigii în perioada următoare”, se arată în raport.
IAŞI. Banca şi-a publicat raportul pe anul 2011, în care a menţionat creşterea numărului de litigii cu clienţi din întreaga ţară, dar şi nemulţumirile legate de „practici nefavorabile în