Acest lucru este susţinut într-un comunicat al Coca-Cola Hellenic, care susţine că vVolumul vânzărilor a scăzut uşor în primul semestru, pe fondul condiţiilor macroeconomice dificile, cuplate cu tensiunile recente de pe scena politică.
"Volumele din România au scăzut cu un procentaj scăzut de o cifră (sub 5% - n.r.) în ambele perioade analizate (primul semestru, trimestrul al doilea). Cuplate cu incertitudinile politice recente, condiţiile economice rămân dificile", se spune în comunicat, care prezintă rezultatele grupului elen pentru prima jumătate a anului.
Vânzările sub brandul Coca-Cola au crescut uşor, în special în cazul Coca-Cola Zero, care a avansat cu 36%, precizează compania elenă referitor la România.
Ponderea vânzărilor de produse consumate la o singură servire a crescut însă semnificativ, se arată în comunicat.
Compania notează că şi-a majorat cota de piaţă în România în trimestrul al doilea pe segmentul băuturilor acidulate atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor.
La nivel internaţional, Coca-Cola Hellenic a vândut în prima jumătate a anului peste un miliard de navete de băuturi răcoritoare şi ape minerale, în scădere cu 2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Veniturile grupului elen au urcat cu 1%, la 3,4 miliarde euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 5%, la 2,19 miliarde euro, potrivit comunicatului. Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, de la 146 milioane euro la 109 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei.
Coca-Cola Hellenic România îmbuteliază Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Cappy Tempo, Cappy Nectar, Nestea, apă Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri, băuturi energizante Burn şi cafea Illy.