Într-o perioadă fără evenimente, înfruntând apatia și canicula, la concurență cu vacarmul luptei politice, la Râmnicu Vâlcea a avut loc, între 22 şi 29 iulie, a doua ediţie a festivalului de teatru Ariel Inter Fest.
Se spune adeseori despre polonezi că sunt un public de teatru ideal. De aceea a putut să se nască în această țară atâta avangardă. Se spunea asta și despre români, mai cu seamă privind realitatea din unele mici orașe de provincie care susțin mișcări teatrale impresionante (vezi Piatra Neamț, Sfântu Gheorghe, Râmnicu Vâlcea). Fenomenul nu e lipsit de explicații. Una dintre ele a venit din partea unui vâlcean, azi oficial român peste hotare, care, cu ocazia deschiderii Festivalului de Teatru de la Râmnicu Vâlcea din acest an, a evocat tradiția unei mișcări populare prin care s-au cultivat aici interesul, pasiunea pentru teatru. Cunoscătorii își amintesc de acel Teatru Popular renumit condus de Goange Marinescu (al cărui bust tronează pe merit azi într-unul dintre teatrele vâlcene), unde Silviu Purcărete a realizat unul dintre cele mai solide succese ale sale, Decameronul, unde, de asemenea, s-a întors să moară Dan Micu, după o prezență memorabilă pe această scenă. În zilele festivalului acest trecut a fost des invocat, mai ales că Silviu Purcărete repeta în mica sală de teatru din parc Conu Leonida..., coproducţie Ariel - Teatrul Național din București, drept pentru care Mariana Mihuț și Victor Rebengiuc, interpreții spectacolului, au putut fi văzuți la lucru și mai apoi la spectacole, spre bucuria vâlcenilor.
Tot din acest zăcământ ascuns de energii vine și iscusita directoare a Arielului și a Festivalului, Doina Migleczi, cândva actriță în trupa Popularului, de unde i-au venit mai multe idei bune, precum și aceea de a reedita un spectacol de referință al regizorului Dan Micu, Lăpușneanul, după Ne