A doua generatie a SUV-ului BMW X5 a fost improspatata in 2010 cu modificari de design, noi sisteme de asistenta la volan si motoare revizuite, iar cu noul diesel de 306 CP modelul a devenit cel mai puternic din segment.
BMW X5 xDrive40d, cel mai sportiv SUV diesel de pe piata, dispune de un propulsor biturbo de 3 litri cu sase cilindri in linie si 306 Cai Putere. 40d este denumirea pentru varianta imbunatatita a motorului de 3.0 litri diesel, nu se refera la o cilindree de 4 litri asa cum pare la prima vedere.
Condus dinamic, X5-ul diesel de 306 CP este precis si puternic, te lasa sa iti faci de cap, fiind surprinzator de agil pentru un vehicul atat de inalt si de greu.
Cu un cuplu de 600 Nm, disponibil intre 1.250 si 2.500 rpm, X5 40d are un caracter cu adevarat plin de viata.
Motorul super silentios pe care de abia il auzi ca este pornit iti livreaza toti cei 306 CP odata la o apasare mai pronuntata a pedalei de acceleratie. Un huruit frumos accentueaza momentul in care X5 decoleaza agresiv. Doar 6,6 secunde ii trebuie SUV-ului de 2,2 tone sa atinga 100 km/h, in timp ce se indreapta spre 236 km/h.
Este un motor de neuitat, care nu suna ca un diesel, aliat cu o transmisie de neuitat, ce ofera in cea mai mare parte schimburi imperceptibile.
X5 diesel reuseste un consum redus de carburant ajutat de transmisia automata Steptronic cu 8 trepte, care de fiecare data cand luam piciorul de pe acceleratie intra intr-o usoara frana de motor, moment in care consumul este zero.
40d se remarca prin mai multa putere (+61 CP fata de 30d) si consum redus de carburant.
In afara orasului, puternicul diesel de 306 CP a avut un consum de 8,4 litri, insa in oras indiferent de cum conduci are o sete de neoprit afisand peste 12 litri. Masina are 2,2 tone si tractiune integrala permanenta.
X5 are foarte putine puncte slabe, cu exc