Consumului desert rece a devenit o tehnică de supravieţuire pentru români în verile toride.
Indiferent dacă este la cornet, la pahar sau pe băţ, de la dozatorul de pe stradă sau din gelateriile de lux, nimeni nu poate rezista desertului de vară, mai ales că zilele caniculare par să nu se mai termine. Sunt puţini românii care-şi refuză desertul răcoros, în ciuda crizei care le bântuie buzunarele.
Oana Constantin (28 de ani) a renunţat la marca preferată de îngheţată din ultimii ani pentru că preţul ei, şi aşa mare, a crescut destul de mult. A găsit însă o alternativă mai ieftină şi aproape la fel de savuroasă. „Mănânc aproape zilnic îngheţată, iar în weekend îmi iau o cutie mai mare, aşa că scumpirea se cam simte la buzunar. Dar nu pot să-mi refuz această plăcere, aşa că m-am orientat către altă marcă", ne-a spus Oana.
Nu suntem în topul consumatorilor
Valurile de căldură care au toropit România vara aceasta i-au făcut fericiţi pe producătorii şi pe comercianţii de îngheţată, căci le-au crescut vânzările. În luna iunie, 70% din români au consumat cel puţin o dată îngheţată şi mai mult de jumătate dintre ei mănâncă acest desert măcar săptămânal, după cum arată un studiu Reveal Marketing Research. Consumul este în creştere faţă de alţi ani, dar chiar şi aşa, suntem în urma celorlalte naţii din Europa. Specialiştii au calculat că un român mănâncă anual 2,2 kilograme de îngheţată, pe când un polonez consumă 4,5 kilograme pe an. În topul consumatorilor de îngheţată sunt, fireşte, italienii, cu 17 kilograme/cap de locuitor/an.
Româncele o preferă sexului
Din sondajul realizat de Reveal Marketing Research mai reiese că femeile sunt mari consumatoare de îngheţată. Plăcerea pe care le-o oferă acest desert răcoritor nu poate fi egalată nici chiar de sex. Cel puţin aşa susţine un alt sondaj, realizat de Magnum.