Producatorul auto Peugeot, companie care fabrica masini din 1890, se lupta sa supravietuiasca, prin mentinerea productiei in tara si sprijinirea majorarilor salariale, obligat de guvernul care ignora normele de supravietuire in epoca globalizarii. In cele din urma, muncitorii pe care incearca sa ii ajute vor fi cei mai mari perdanti, potrivit spiegel.de.
Guvernul francez si sindicatele doresc sa impiedice PSA Peugeot Citroen, cel mai mare constructor auto din Franta si al doilea din Europa, sa inchida uzina din Aulnay-sous-Blois, de langa Paris, suplimentand numarul disponibilizarilor la 8.000 de persoane. Dar daca politicienii si liderii sindicatelor vor castiga, ei nu vor face altceva decat sa faca lucrurile mai rele. Poate ca ei vor reusi sa salveze cateva mii de locuri de munca in Franta, pe termen scurt, dar astfel vor pune in pericol si mai mare viitorul companiei.
Numarul somerilor din Franta era de 2,92 milioane in luna mai, cel mai ridicat nivel din 1999, iar rata somajului de 10%.
Vanzarile Peugeot au scazut, iar niciuna din fabrici nu mai opereaza la capacitate maxima. Aulnay a fost candva una dintre cele mai moderne din tara, producand anual peste 400.000 de autovehicule. Astazi, mai putin de 140.000 de vehicule sunt fabricate anual. In prezent, PSA pierde lunar 140 de milioane de euro.
Numarul de locuri de munca in industria auto franceza au scazut cu mai mult de jumatate intre 1980 si 2010. Intre 2000 si 2010, costurile salariale unitare din industria auto franceza a crescut cu 8%, comparativ cu doar 1,6% in Germania.
Pentru 3.000 de muncitori Peugeot in Aulnay-sous-Bois munca lor s-a incheiat temporar pe 26 iulie, fabrica fiind inchisa timp de cinci saptamani pentru vacanta de vara. Cu aceasta ocazie, angajatii au fost instiintati ca fabrica va fi permanent inchisa in 2014.
VW vinde aproximativ o treime din masi