În întreaga lume afacerile de familie reușesc să dăinuie peste zeci de ani, trecând prin războaie, recesiuni şi crize politice.
Ce fac ele în mod esenţial diferit faţă de corporaţii, astfel încât rămân simboluri ale longevităţii pe pieţele internaţionale şi puncte de referinţă în diverse domenii şi industrii? Ernst & Young a realizat o analiză a afacerilor de familie cu care a colaborat de-a lungul timpului - 92% dintre ele fiind listate în Campden FB Top 50 Global Family Business Leaders - și a identificat 7 elemente care le definesc ADN-ul succesului.
Aceste şapte elemente sunt:
Susținerea constantă a creșterii și a profitabilității
Managementul talentelor și retenția acestora pentru pregătirea următoarelor generații de manageri
Managementul capitalului
Dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe responsabilitate
Managementul atent echilibrat al riscului
Structura de conducere cu viziune pe termen lung
Managementul eficient al taxelor.
Afacerile de familie au o contribuţie semnificativă în economiile din întreaga lume, dar, cu toate acestea, aleg de cele mai multe ori, să stea în afara reflectoarelor. Liderii acestor organizaţii au răspuns mereu în faţa familiilor fondatoare şi a generaţiilor viitoare, şi nu în faţa unui grup de acţionari. Această diferenţă fundamentală a scos afacerile de familie din logica anilor care au urmat declanșării crizei financiare actuale, pentru că datoria lor „dinastică" faţă de generaţiile viitoare s-a tradus prin investiţii prudente şi o creştere sustenabilă.
Acest avantaj strategic în faţa corporaţiilor datorat, în bună măsură, faptului că au mai puţine părţi externe interesate, le conferă facerilor de familie libertatea de a opera independent şi posibilitatea de a lua decizii mult mai rapid. Adoptarea perspectivei pe termen lung în piață le permite să fac