Compania pune scăderea vânzărilor locale pe seama turbulenţelor economice şi politice
Vânzările locale ale producătorului de băuturi răcoritoare, Coca-Cola Hellenic, au scăzut în volum, în primul semestru al acestui an, cu 5 procente, faţă de rezultatul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalele motive invocate de reprezentanţii europeni ai gigantului american sunt criza economică şi criza politică din România, care contribuie şi la declinul vânzărilor Coca-Cola Hellenic, cel mai mare îmbuteliator Coca-Cola din Europa.
"Volumele din România au scăzut cu un procentaj mic, de o cifră (sub 5% - n.r.) în ambele perioade analizate (primul semestru, trimestrul al doilea). Cuplate cu incertitudinile politice recente, condiţiile economice rămân dificile", se spune în comunicat, care prezintă rezultatele grupului elen pentru prima jumătate a anului, citat de Mediafax.
Vânzările sub brandul Coca-Cola au crescut uşor, în special în cazul Coca-Cola Zero, care a avansat cu 36%, precizează compania elenă referitor la România. Ponderea vânzărilor de produse consumate la o singură servire a crescut însă semnificativ, se arată în comunicat. Compania notează că şi-a majorat cota de piaţă în România în trimestrul al doilea pe segmentul băuturilor acidulate atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor.
Şi la nivel de grup, vânzările îmbuteliatorului au scăzut
La nivel internaţional, Coca-Cola Hellenic a vândut în prima jumătate a anului peste un miliard de navete de băuturi răcoritoare şi ape minerale, în scădere cu 2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Veniturile grupului elen au urcat cu 1%, la 3,4 miliarde euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 5%, la 2,19 miliarde euro, potrivit comunicatului. Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, de la 146 milioane euro la 109