După trei ani de pierderi, Gabriel Cîrlig, proprietarului Jolidon, speră ca producătorul de lenjerie intimă să revină, anul acesta, pe profit. Celor aproximativ 2.000 de angajaţi ar urma să li se adauge, din toamnă, încă 100 de persoane. Afacerile Jolidon vor crește cu 10-15%, în 2012, doar că circa 55–60% din afacere ar trebui să vină de pe piețele externe.
Un euro puternic are si beneficiile lui: o dovadă e ca businessul Jolidon a avut în 2011 o creștere a exportului de 40%. ”Am atins limita de jos și ar trebui să începem să urcăm. Pe export văd o creștere de 30%”, estimează Gabriel Cîrlig, proprietarului producătorului de lenjerie intimă Jolidon.
Spus altfel, exporturile sub brandurile proprii – Jolidon, Prelude, Argos, Infiore, Chiaro di Luna, Lilly, Falla, Eclizia și Kelitha – compensează riscul mai ridicat al pieței locale. „Nu am pierdut clienți la export. Dimpotrivă, am intrat pe piețe noi, ca Irlanda, Finlanda, Azerbaidjan, Kazahstan, Georgia sau Belgia“, explică Gabriel Cîrlig. Compania exportă, în prezent, în peste 50 de ţări. Procentual, circa 55% din vânzările Jolidon vin acum din afara granițelor.
Gabriel Cîrlig admite că statutul de multinațională al Jolidon a jucat un rol important în ceea ce privește abordarea de după începutul crizei a businessului: „Am văzut dinainte criza; stand-by-ul piețelor externe l-am resimțit încă din toamna lui 2008 și din plin în primul trimestru al lui 2009“.
Încă de pe atunci și-a pus problema regândirii, în ansamblu, a structurii de venituri a businessului pe care îl fondase în urmă cu 18 ani. S-a concentrat în primul rând pe schimbarea modelului de business și direcționarea efortului pentru creșterea exporturilor, prin reorganizarea rețelei comerciale, repoziționarea de produse, discutarea opțiunilor de externalizare, plus eliminarea sau restrângerea activităților deve