Pasagerii blocaţi în aeroporturi sau cei care îşi aşteaptă bagajele pierdute pot să folosească de acum o aplicaţie pentru a-şi verifica drepturile imediat, la faţa locului, pe smartphone. Aceasta a fost lansată de Comisia Europeană, în 22 de limbi, şi fucţionează pe patru platforme de telefonie mobilă. Pasagerii blocaţi în aeroporturi sau cei care îşi aşteaptă bagajele pierdute pot să folosească de acum o aplicaţie pentru a-şi verifica drepturile imediat, la faţa locului, pe smartphone. Aceasta a fost lansată de Comisia Europeană, în 22 de limbi, şi fucţionează pe patru platforme de telefonie mobilă.
Numită “Drepturile de pasager la îndemână” (în engleză: “Your passenger right at hand”), noua aplicaţie pentru smartphone vizează deocamdată doar transportul aerian şi cel feroviar, dar urmează să fie extinsă din 2013 şi la călătoriile cu autobuzul, cu autocarul, precum şi la transportul maritim. Aplicaţia a fost creată pentru ca aceia care trec printr- o experienţă neplăcută în timpul unei călătorii să-şi afle imediat drepturile, ca să facă faţă mai uşor situaţiei. Există însă două condiţii. Prima: să aibă un telefon care funcţionează pe una din cele patru platforme compatibile cu aplicaţia Apple iPhone şi iPad, Google Android, RIM Blackberry şi Microsoft Windows Phone 7. A doua: să-şi descarce aplicaţia în memoria telefonului.
Călătorii vor primi prin intermediul aplicaţiei chiar şi indicaţii despre persoana pe care trebuie s-o contacteze pentru a reclama situaţia, chiar dacă nu au la dispoziţie o conexiune la internet.
↑ Pe site-ul ec.europa.eose găsesc aplicaţii pentru patru tipuri de telefoane
Pentru a avea această aplicaţie în telefonul tău, cel mai simplu este să o descarci gratuit de pe: ec.europa.eo/transport/passenger-rights/ro, capitolul “Aplicaţii mobile”. Apoi trebuie doar să alegi tipul de dispozitiv pe care îl ai şi fie să foloseşti lin