Nokia câştigă timp pentru revenirea pe segmentul smartphone-urilor datorită performanţelor solide ale telefoanelor din seria Asha, ale căror vânzări sunt în creştere puternică şi au contribuit la extinderea cotei de piaţă a grupului în trimestrul al doilea, potrivit unei analize Bloomberg, preluată de Mediafax.
Grupul finlandez a adăugat în acest an funcţii de smartphone liniei de telefoane entry-level Asha, precum navigare rapidă pe internet şi jocuri.
Populare pe pieţele emergente, precum India şi China, telefoanele Asha au ajutat Nokia să-şi consolideze cota de piaţă pe segmentul basic la 35% în trimestrul al doilea, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.
În timp ce divizia de smartphone-uri a Nokia încearcă încă să-şi facă loc pe o piaţă dominată de Samsung Electronics (Coreea de Sud) şi Apple (SUA), operaţiunile din zona telefoanelor "de bază" este în creştere şi, mai mult, este profitabilă.
Nokia a vândut trimestrul trecut peste 70 de milioane de telefoane low cost, oferind spaţiu de manevră directorului general Setphen Elop, care mizează pe platforma software Windows Phone, dezvoltată de Microsoft, pentru revenirea producătorului finlandez în top pe segmentul smartphone-urilor.
După o perioadă îndelungată de scădere constantă a veniturilor şi cinci trimestre consecutive de pierderi, Nokia şi-a găsut un punct de sprijin în divizia de telefoane entry-level. Mai mult, compania atrage clienţi care nu au mai deţinut un telefon mobil, care ar putea deveni fideli brandului atunci când vor trece la modele mai scumpe, notează Bloomberg.
"Modelel Asha se vând destul de bine, o veste bună pentru ei din moment ce le dă timp să-şi consolideze divizia smartphone", comentează pentru Bloomberg un analist financiar din Helsinki.
Nokia a vândut de şapte ori mai multe telefoane ieftine decât smartphone-uri în trimestrul al doil