Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat ultimul contract de modernizare a centurii Capitalei, pe un sector de 10,4 kilometri între DN 2 (zona Voluntari) şi Autostrada Soarelui. Contractul, în valoare de circa 190 de milioane de lei (42,2 milioane de euro), a fost câştigat de firmele Tehnologica Radion (controlată de omul de afaceri Theodor Berna), Consitrans (familia Hanganu) şi PRO Cons XXI (Florentina Corina Bonciog). Cu alte cuvinte, fiecare din cei 10 kilometri ai acestei porţiuni de centură vor costa peste 4 milioane de euro. Acesta este cel mai mare contract de infrastructură rutieră de anul acesta atribuit de compania de drumuri până acum, potrivit informaţiilor ZF.
Semnarea contractului este un pas important, având în vedere că, deocamdată Bucureştiul nu are o centură care să o înconjoare integral, în condiţiile în care doar partea de nord a acesteia, în lungime de circa 20 de kilometri (situată între DN 7 - Chitila şi DN 2 - Voluntari) este finalizată, în timp ce lucrările de modernizare a părţii de sud a centurii, între Autostrada Soarelui şi autostrada Bucureşti-Piteşti, nu sunt încă gata.
Lucrările de reabilitare a actualei şosele de centură a Bucureştiului au început pe anumite tronsoane din nordul Capitalei încă din 2007 - între DN 7 şi Voluntari, pe o lungime de circa 20 km, potrivit informaţiilor ZF. Ulterior, au fost licitate alte trei tronsoane din centura de sud cu lungimi de 12,5 km, 10 km şi 9,4 km, în cazul cărora însă abia anul acesta au fost date ordine de începere a lucrărilor. La mijlocul lunii iunie aceste trei tronsoane aveau un stadiu fizic de execuţie între 5 şi 20 de procente. În a doua parte a anului trecut CNADNR a mai atribuit un contract de modernizare a 8,7 km din centură, între autostrada Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), cu o valoare de circa 25 de milioane de euro