În ziua de astăzi, a fi un bun lider nu mai înseamnă doar a deţine cunoştinţe de specialitate, tehnice, de marketing sau de management, ci și a dezvolta relaţii cu oamenii, scrie Sharon Sayler în cartea Limbajul corpului tău, care va fi distribuită împreună cu revista Capital, din 27 august.
Pentru a-i înţelege pe oamenii cu care lucrezi, pentru a le câştiga încrederea şi respectul şi, nu în ultimul rând, pentru a deveni o sursă de inspiraţie pentru aceștia, trebuie să devii un specialist în comunicare. Şi nu ne referim aici doar la ceea ce transmitem în mod verbal, ci, mai ales, la ceea ce transmitem în mod nonverbal.
Foarte puţini sunt conştienţi de importanţa acestui element în realizarea unei comunicări corecte şi eficiente. Tocmai din această cauză, Sharon Sayler, specialistă şi trainer în comunicare, a decis să scrie cartea Limbajul corpului tău, punând cap la cap un ghid al comunicării nonverbale, destinat celor care doresc să meargă dincolo de cuvinte şi să deţină controlul total asupra mesajului pe care îl transmit.
Cartea prezintă diferite metode şi tehnici, pornind de la principalele elemente ce contribuie la mesajul nonverbal. Gesturile, privirea, vocea, respiraţia şi postura au fiecare rolul ei, construind împreună, atunci când sunt utilizate corect, o imagine completă şi coerentă, ce are rolul de a susţine sau amplifica mesajul verbal, ele putând însă la fel de bine deteriora sau perturba mesajul, atunci când nu se potrivesc şi nu lucrează împreună.
Toate aceste elemente sunt prezentate prin intermediul unor exemple practice şi ilustrate prin desene atunci când este cazul, ducând astfel la o mai bună înţelegere şi la o lectură uşoară şi plăcută a cărţii. În urma acestei lecturi, veţi dobândi o nouă cunoaştere a limbajului nonverbal, o dimensiune extrem de importantă a comunicării. Iar aplicând lucrurile învăţate, veţi reuşi