Comisarii de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) au primit o sesizare din partea unei persoane din Focşani, care a reclamat atitudinea pe care a avut-o angajatul unui supermarket după ce a încercat să plătească un produs cu mai multe monede.
Bărbatul a spus în reclamaţie că vânzătoarea a refuzat să îi numere banii şi a chemat şi paznicul să îl dea afară. „Persoana repectivă avea nişte bani mărunţi puşi în puşculită. Din păcate, situaţia financiară este de aşa natură încât consumatorul a ajuns în situaţia de a apela la această puşculiţă pentru a-şi cumpăra diferite obiecte. Numai că atitudinea pe care a avut-o angajatul acestui supermarket a fost una nelalocul ei şi a apelat chiar şi la bodyguard pentru a-l scoate pe cumpărător din supermarket“, ne-a declarat Mirela Bîznă, comisar şef la CJPC.
Potrivit acesteia, sesizarea este în curs de soluţionare, pentu că persoana a depus şi o reclamaţie scrisă la sediul instituţiei în care a cerut să se ia măsuri pentru ca astfel de situaţii să nu se mai întâmple.
Comisarii de la CJPC spun că se confruntă tot mai des cu astfel de reclamaţii privind atitudinea pe care vânzătorul o are faţă de cumpărător. „Înţeleg că agenţii economici sunt stresaţi de criză şi de problemele financiare, dar totuşi persoanele care le trec pragul sunt cei care până la urmă le asigură profitul şi de aceea cred că atitudinea ar trebui să fie una cu mai mult bun simţ“, a precizat Mirela Bîznă.
Atitudinea necorespunzătoare poate determina închiderea activităţii
Agenţii economici ai căror angajaţi au o atitudine necorespunzătoare pot primi sancţiuni, care pot duce până la închiderea activităţii pentru o perioadă de timp. Aceştia pot fi însă sancţionaţi şi cu amenzi sau avertismente. „De obicei, cele mai mari sancţiuni se acordă în momentul în care există mai multe plânger