Incendiul produs, �n noaptea de 15 spre 16 august 2012, �n spaţiul pentru �ntreţinere şi reparaţii autovehicule a firmei de transport din municipiul Botoşani, a fost generat cel mai probabil ca urmare a defectării aparatului turbojet, folosit pentru spălarea autovehiculelor. Aparatul, cu posibilităţi de a furniza apă caldă prin generatorul propriu, alimentat cu motorină de la rezervorul �ncorporat, era amplasat sub caroseria unui microbuz, ridicată pe butuci din lemn, dezafectată, folosită de lucrători ca loc de depozitare pentru diverse piese, materiale, c�rpe folosite �n activitatea de reparaţii. La o distanţa foarte mică de caroseria microbuzului dezafectat erau amplasate patru butoaie cu ulei uzat. Aşadar, incendiul s-a extins de la aparatul de spălat autovehicule la materialele combustibile din structura caroseriei microbuzului dezafectat. Prin convecţie şi radiaţie a crescut temperatura butoaielor �n care era păstrat uleiul uzat şi a favorizat fierberea acestuia şi, implicit, apariţia vaporilor, care nu au ieşit �n atmosferă, butoaiele fiind �nchise cu dopuri de etanşare. Sub presiunea vaporilor de ulei butoaiele au explodat, uleiul aprins, antrenat de suflul exploziei, a fost proiectat at�t �n afara halei, prin geamuri, c�t şi �n interiorul halei �n zona �n care erau parcate autocarul şi două din cele cinci microbuze. Picăturile aprinse şi vaporii de ulei expulzaţi �n urma exploziei şi proiectate pe pardoseala din beton a halei, sub şi pe autovehiculele amintite, au dus la aprinderea materialelor combustibile din structura lor, dar şi a motorinei din rezervoarele proprii, aprindere favorizată de topirea � deformarea, spargerea materialelor plastice din care sunt confecţionate rezervoarele. De la aceste autovehicule incendiul s-a propagat la celelalte, garate �n vecinătate, la roţile de rezervă depozitate �n hală, la grupa de butoaie cu ulei pentru lubrifierea