Orange, Vodafone şi Cosmote, cei mai mari operatori de pe piaţa locală telecom, au politici diferite în ceea ce priveşte cartelele preplătite şi perioada de valabilitate a acestora.
Utilizatorii de telefonie mobila încearcă, în prezent, să atragă clienţii oferind promoţii care mai de care mai avantajoase. Majoritatea utilizatorilor de cartelă sunt atraşi de minutele şi mesajele oferite, însă puţini ştiu că, în funcţie de operator, numărul lor poate fi dezactivat mai devreme sau mai târziu dacă nu îşi folosesc cartela.
Astfel, la Orange, liderul pieţei telecom, o cartelă are un credit iniţial care poate fi consumat în maximum 60 de zile de la efectuarea primului apel. Perioada maximă activă a creditului poate ajunge până la 180 de zile de la data ultimei reîncărcări. Perioada de graţie urmează perioadei active şi este suma dintre perioada de valabilitate deja existentă şi perioada de valabilitate a cartelei de reîncărcare, care poate fi între 0 zile şi maxim 365 de zile. Astfel, dacă ai ajuns în ultima zi activă a creditului, perioada de graţie va începe din următoarea zi, ora 00:00. Pe parcursul perioadei de graţie, poţi fi apelat şi poti apela doar numerele gratuite. Creditul neconsumat în perioada activă se păstrează în perioada de graţie. Pentru a putea folosi creditul rămas, trebuie să reîncarci. Poţi reîncărca oricând pe parcursul perioadei active şi de graţie. Dacă până la sfârşitul perioadei de graţie nu ai reîncărcat contul PrePay, vei pierde definitiv creditul şi numărul tău de telefon Orange, iar cartela SIM devine inutilizabilă.
Ceea ce nu ştiu utilizatorii este că, indiferent de suma de bani pe care o ai pe cartelă sau de perioada de graţie, dacă timp de 3 luni nu primeşti/nu iniţiezi nici un apel taxabil, cartela SIM va fi dezactivată şi îţi vei pierde numărul de telefon, oferta de care beneficiezi şi creditul Pr