In primul semestru din an lantul de librarii Diverta a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, mai mica cu in jurul a doua milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut, din cauza reducerii semnificative a numarului de magazine, a afirmat Amalia Buliga, directorul general al retailerului.
Diverta are in prezent o retea de 31 de magazine, comparativ cu 50 in prima jumatate a anului trecut.
In primele cinci luni ale anului, librariile au avut vanzari similare cu cele din 2011, insa perioada de vara a dus la o scadere de circa 15% a afacerilor.
“In vara am fost loviti, vara a fost grea. Cartile sunt ultimele pe lista de cumparaturi”, afirma managerul adaugand ca diminuarea vanzarilor a fost cauzata in special de scaderea traficului. Cartile aduc 35-38% din business Cartile inseamna in jur de 35-38% din businessul lantului de librarii, conducerea Diverta estimand ca anul acesta cifra de afaceri va fi de aproximativ 14 milioane de euro. Anul trecut, Pro Express Retail, compania care administreaza Diverta, a avut o cifra de afaceri de 16,5 milioane de euro si un profit net de aproximativ 470.000 de euro.
Pe de alta parte, in jur de 20% din business inseamna vanzarile de produse de papetarie, 15% cele de jucarii, multimedia- 13%, iar cadourile- 13%. Cel mai bine se vand jucariile Segmentul care a mers cel mai bine in prima jumatate a anului a fost cel al jucariilor, vanzarile crescand cu circa 8%. Cresteri asemanatoare au fost inregistrate si de carti, in timp ce produsele de papetarie au scazut cu circa 3%, iar cele pentru gaming cu 30%. De altfel, scaderea zonei de gaming a fost influentata in special de reducerea spatiului alocat in magazinele Diverta pentru astfel de echipamente.
Piata de carte (fara vanzarile de carti insotite de diferite ziare si reviste) va fi anul acesta in jurul a 60 de mi