In intreaga lume afacerile de familie reusesc sa dainuie peste zeci de ani, trecand prin razboaie, recesiuni si crize politice. Ce fac ele in mod esential diferit fata de corporatii, astfel incat raman simboluri ale longevitatii pe pietele internationale si puncte de referinta in diverse domenii si industrii?
Potrivit Ernst & Young, care a realizat o analiza a afacerilor de familie cu care a colaborat de-a lungul timpului - 92% dintre ele fiind listate in Campden FB Top 50 Global Family Business Leaders.
Astfel, compania de consultanta a ajuns la concluzia ca sustinerea constanta a credterii di a profitabilitatii, managementul talentelor si retentia acestora pentru pregatirea urmatoarelor generatii de manageri, managementul capitalului, dezvoltarea unei culturi organizationale bazate pe responsabilitate, managementul atent echilibrat al riscului, structura de conducere cu viziune pe termen lung si managementul eficient al taxelor reprezinta cele 7 elemente care definesc ADN-ul succesului la afacerile de familie.
„Afacerile de familie au o contributie semnificativa in economiile din intreaga lume, dar, cu toate acestea, aleg de cele mai multe ori, sa stea in afara reflectoarelor. Liderii acestor organizatii au raspuns mereu in fata familiilor fondatoare si a generatiilor viitoare, si nu in fata unui grup de actionari. Aceasta diferenta fundamentala a scos afacerile de familie din logica anilor care au urmat declansarii crizei financiare actuale, pentru ca datoria lor „dinastica” fata de generatiile viitoare s-a tradus prin investitii prudente si o crestere sustenabila”, se arata in analiza Ernst & Young.
Agilitatea in luarea deciziilor, viziunea, privirea mereu atintita la orizont si experienta atator decenii pozitioneaza afacerile de familie drept cele mai pregatite si mai bine echipate organizatii care pasesc in era post-recesiune si in