Prima autostradă a Banatului a rezistat mai puţin de un an, iar acum are nevoie de reparaţii serioase.
Au apărut primele probleme la autostrada Arad-Timişoara, inaugurată cu mare fast, de fostul premier Emil Boc, care împreună cu ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, a făcut testul paharului. Cei doi, într-un autoturism Dacia Duster, au parcurs tronsonul Arad-Timişoara cu un pahar plin de apă pe bord şi au spus la Arad că apa nu s-a vărsat. La opt luni, au apărut craterele şi autostrada are nevoie de reparaţii. Şi tronsonul Arad-Nădlac se confruntă cu probleme şi riscă să piardă din finanţare, ceea ce arată că în România sunt construite drumuri de slabă calitate, dar la preţuri exorbitante, iar regii asfalturilor prosperă.
Autostrada Arad-Timişoara a fost motiv de bucurie pentru arădeni, deşi practic se termină în câmp, la 16 kilometri de Timişoara, iar coborârile intermediare sunt încă impracticabile. Tronsonul a fost inaugurat chiar dacă nu a fost încă terminat. Nici centura Aradului în regim de autostradă nu a fost finalizată la timp. Dar tronsonul a fost considerat un pas care leagă România de autostrăzile Vestului. Numai că bucuria a durat mai puţin de un an şi au apărut primele cratere. Dacă şoferii nu reduc viteza, riscă să piardă controlul volanului şi să producă accidente. Biroul de Poliţie Autostrăzi Vest a solicitat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România impunerea de restricţii şi amplasarea de indicatoare de limitare a vitezei.
Circulaţia va fi dirijată pe un singur sens, ceea ce face ca autostrada, la mai puţin de un an de funcţionare, să fie la fel ca un drum judeţean. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au spus că problemele au apărut pentru că autostrada nu a fost încă finalizată şi nu există pe toată lungimea drumului şanţuri de scurgere. Arăd