● Teatrul German de Stat din Timişoara, CUPLUtoniu de Neil LaBute, Regia: Radu-Alexandru Nica, Cu: Horia Săvescu, Silvia Török, Daniela Török, Alex Halka, Olga Török, Enikö Blénessy, Georg Peetz.
Teatrul de bar a luat amploare în ultimii ani, cel puţin în Bucureşti. Probabil dramaturgia se asociază bine cu alcoolul sau poate că dragostea de teatru e tot mai mare, prin urmare creşte şi nevoia de spaţii de joc, iar cluburile oferă în acelaşi timp şi scenă, şi public. Cert este că fenomenul se află în plină dezvoltare. Desigur, parte importantă din producţiile de cafe-teatru rămîn în zona entertainment-ului facil, dar există şi spectacole care depăşesc acest nivel, prin temă, atitudine socială sau valoarea scriiturii, mai rar prin estetică (spaţiile sînt foarte mici şi, prin urmare, neofertante pentru experimente vizuale).
DE ACELASI AUTOR Această tăcere care ţîşneşte Mariana Mihuţ şi Victor Rebengiuc interpretează Conu Leonida Despre tigri şi frică Cînd sufletul se scurge din sticlăCînd însă un teatru „oficial“, cu scenă proprie, produce un spectacol într-un club e clar că ceea ce-l împinge este o nevoie performativă pentru acest tip de spaţiu. Show-ul Teatrului German din Timişoara CUPLUtoniu se joacă după colţul instituţiei, în Al-Kimia, un bar ale cărui scaune au picioare umane (din toamnă se va muta în alt club). Acesta este primul lucru pe care îl observi. Apoi, pentru cine cunoaşte actorii, sînt uşor de recunoscut cîteva dintre vedetele teatrului, amestecate printre clienţii obişnuiţi. Stau la bar, beau cîte un cokteil şi discută. Îţi trece prin cap ideea teatrului care coboară în realitate sau a realităţii care invadează teatrul – depinde de unde priveşti –, idee pe care regizorul Radu-Alexandru Nica o dezvoltă în spectacol. Textul este format din trei scheciuri, un prolog scris de actori, împreună cu regizorul (dezvoltat în improvizaţiile din r