Pe o piață estimată la 750 de milioane de euro, cei mai mari retaileri revin pe creștere și pregătesc noi inaugurări. Cea mai așteptată extindere este cea a suedezilor de la IKEA.
Diminuarea semnificativă a consumului și-a pus amprenta și pe piața mobilei, însă renovările – care de altfel au dus la revenirea segmentului de bricolaj în ultimul an – au ajutat la recâștigarea parțială a echilibrului. Dacă vânzările de mobilier de grădină au crescut încasările în trimestrul al doilea, a venit rândul accesoriilor să fie „vedetele“.
Este, de altfel, segmentul pe care retailerul IKEA mizează odată cu lansarea noului catalog care corespunde perioadei septembrie 2012 - august 2013. „Vânzările aferente catalogului pe 2011/2012 au înregistrat o creștere de două cifre (față de 361,8 milioane de lei - echivalentul a 85 milioane de euro - în perioada catalogului 2010/2011 - n.red.) în raport cu cele anterioare, iar pentru acesta estimăm o majorare de o singură cifră“ a declarat Cornel Oprișan, retail manager al IKEA România. Potrivit acestuia, plusul se datorează creșterii numărului de vizitatori, dar și posibilității de a cumpăra mobila în rate.
Și pentru că rezultatele financiare sunt îmbucurătoare, IKEA ia în calcul extinderea, fără a divulga locația următoarei unități. „Nu știm unde va fi umătorul magazin, studiile nu sunt gata. Construcția și amenajarea unui magazin durează 14 luni“, a declarat Oprișan, menționând că sunt vizate orașele cu peste 300.000 de locuitori.
Extindere, extindere, extindere
Dacă IKEA rămâne momentan cu un singur magazin pe piața locală, restul retailerilor au ales expansiunea. Spre exemplu, Kika a anunțat deja că va deschide o nouă unitate în Bucureşti şi un magazin la Constanța.
Cu o cifră de afaceri de 113 milioane de euro, în creștere față de anul 2010, cel mai mare retailer de mobilă din România,