Denumirea viitorului Logan 2 este în acest moment cel mai bine păstrat secret al francezilor de la Renault, în condiţiile în care deja se cunosc, chiar şi neoficial, detalii tehnice despre proiectul cu nume de cod X52. Cu toate că sunt înregistrate cu ani buni înainte de lansarea propriu-zisă a modelelor, acestea sunt "ascunse" printre zeci de posibile denumiri.
"Numele viitorului X52 este de mult cunoscut şi ales, însă nu a fost publicat. Momentan nu putem spune ce nume va avea viitorul model", a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia.
O strategie similară a fost aplicată de francezi şi în cazul primei generaţii a Logan, lansată în 2004 cu numele de cod X90. Dacă până atunci Dacia avea modele precum Berlină, SupeRNova sau Solenza, Renault avea să vină cu propria strategie odată cu relansarea mărcii.
"În cazul Logan, grupul Renault a realizat o treabă foarte inteligentă. Francezii au colective profesionale unde vin cu mai multe nume. Cele selectate sunt ulterior înregistrate, fiecare reprezentând un patent, o idee. În general se caută nume scurte, cu rezonanţă internaţională. Spre exemplu, Logan este un nume scurt care surprinde pe cel care îl aude pentru prima dată", a spus Stroe.
Dacia păstrează misterul în jurul numelui noului Logan, dar a înregistrat la OSIM branduri precum Popster, Kanjara sau Yuzu
De la banalele denumiri 1100 şi 1310 de dinainte de 1989, modelele Dacia au primit în ultimii 20 de ani nume tot mai "occidentale" - de la Nova, primul automobil proiectat integral de români pentru uzina de la Mioveni, la Logan, Duster şi Lodgy.
Numele unui automobil este alături de design şi caracteristici tehnice unul dintre cele mai importante caracteristici. În timp ce mărcile germane precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz se axează mai mult pe indicative, clase sau serii, precum A3/A4 sau Seria