Festivalul Anim’est se apropie de cinematografele bucureştene odată cu toamna, şi aduce cu el, cum ne-a obişnuit, un pic de savoare de pe alte meleaguri: la ediţia a şaptea, ţara invitată este Germania.
Regalul de animaţie germană începe cu două programe de scurt-metraje, o călătorie de neratat prin istoria animaţiei locale de la începutul secolului XX şi până în prezent. German Animated Film: Between Art, Politics and Propaganda e o colecţie de filme din 1917 până în 1990. De la filme de propagandă ca John Bull până la reclame care promovează protecţia împotriva moliilor (Gobol Mottenschutz), selecţia adună atât filme din perioada nazistă, cât şi din timpul divizării între Est şi Vest. Mai mult, împătimiţii animaţiei vor avea ocazia să vadă un film realizat în 1943 prin tehnica picturii direct pe film, Semicolon Ballet de Herbert Seggelke. Al doilea program, „Zeitgenossen“ – Selected German Animated Films from 1990 until now, aduce în festival crema animaţiei germane din ultimele decenii, printre care şi Balance (r. Wolfgang & Christoph Lauenstein), o animaţie cu păpuşi care a primit Oscarul pentru scurt-metraj în 1990. Cu ocazia asta se întoarce în Bucureşti şi The External World (r. David O’Reilly), după ce a plecat de la Anim’est 2011 cu premiul pentru cel mai bun scurtmetraj.
Programul dedicat animaţiei germane continuă cu doua lungmetraje. La Anim’est 2012 puteţi (re)vedea The Adventures of Prince Achmed, filmul-cult semnat de Lotte Reiniger în 1926 si cel mai vechi lungmetraj de animaţie care s-a păstrat până în prezent. Bazat pe 1001 de nopţi, filmul îşi păstrează şi astăzi magia în ciuda simplităţii tehnice. Al doilea titlu este The Conference of Animals (r. Curt Linda, color, 95 min., 1969), o parabolă pacifistă deghizată în film de familie şi totodată primul lung-metraj de animaţie color din cinematografia germană.
Festivalul invita