Autorităţile portuare au instituit alertă pe Dunăre pentru că nivelul apei a început să scadă cu peste trei centimetri pe zi, aproape de cota de avarie, din cauza secetei. Debitul fluviului este de 2.300 de metri cubi pe secundă faţă de 4.100, cât este debitul mediu multianul pentru această perioadă din luna august. Traficul navelor în Portul Drobeta Turnu Severin este foarte scăzut. În general, navele şi-au scurtat traseul, navighează până în cel mai apropiat port, unde descarcă marfa, care mai apoi este dusă la destinaţie pe calea ferată. Şi navele de croazieră şi-au modificat traseul. „Situaţia începe să devină critică pe Dunăre, debitele fiind în scădere, cotele la fel. Au început să apară praguri pe sectorul nostru de responsabilitate. Traficul este foarte scăzut, am avut şi câteva nave care au venit până în port, la Drobeta Turnu Severin, au încărcat şi s-au întors spre amonte. Navigaţia nu este închisă complet, dar se navighează cu foarte multe restricţii şi cu foarte multe dificultăţi. Mai jos de Bechet, de zona noastră de competenţă, adâncimile sunt şi mai mici, deci restricţiile sunt mai mari“, a declarat directorul Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin, Mihai Ghiba. Navigatorii sunt îngrijoraţi şi speră să nu se repete situaţia de anul trecut, când, la începutul lunii septembrie, sute de nave au rămas blocate în porturi din cauza debitelor scăzute.
Autorităţile portuare au instituit alertă pe Dunăre pentru că nivelul apei a început să scadă cu peste trei centimetri pe zi, aproape de cota de avarie, din cauza secetei. Debitul fluviului este de 2.300 de metri cubi pe secundă faţă de 4.100, cât este debitul mediu multianul pentru această perioadă din luna august. Traficul navelor în Portul Drobeta Turnu Severin este foarte scăzut. În general, navele şi-au scurtat traseul, navighează până în cel mai apropiat port, unde descarcă marfa, care mai apoi