Retailerul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, s-ar putea retrage de pe piaţa locală şi ar putea vinde reţeaua de circa 80 de magazine competitorilor de la Auchan, o altă reţea din hexagon prezentă pe piaţa locală, potrivit agenţiei de presă Thomson Reuters. Reprezentanţii din România ai Carrefour nu au dorit să comenteze informaţia.
Agenţia de presă reia subiectul unei posibile ieşiri a Carrefour de pe o serie de pieţe, primele informaţii privind aceste planuri apărând pentru prima dată în urmă cu patru-cinci luni într-un raport al ING.
Carrefour, al doilea cel mai mare retailer de la nivel mondial, ar putea avea nevoie de 3 mld. euro pentru a-şi finanţa planul de revenire pe plus al hipermarketurilor din Europa care trec printr-o perioadă dificilă. Totuşi, situaţia economică dificilă şi lipsa de surse de finanţare îl pun pe şeful Carrefour în faţa unor decizii dificile, scrie agenţia de presă Thomson Reuters.
În acest context, după ieşirea din Grecia în iunie, acum se vehiculează posibilitatea retragerii de pe pieţe non strategice precum Turcia, Indonezia, România şi Polonia. În ultimii ani Carrefour a mai ieşit şi de pe alte pieţe precum Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda.
Cine ar putea cumpăra Carrefour?
În contextul informaţiilor apărute pe piaţă Georges Plassat, CEO al grupului Carrefour, a anunţat că nu iese de pe pieţele din Brazilia şi China, unele dintre cele mai mari economii ale lumii. Analiştii se uită acum la ţări precum Indonezia, Turcia, România, Polonia, Taiwan şi Singapore, fiecare cu afaceri între 1 şi 3 mld. euro. Britanicii de la Tesco, francezii de la Auchan şi gigantul american Wal-Mart se numără printre potenţialii clienţi ai operaţiunilor din Europa de Est.
"Activele din Europa Centrală şi de Es