BMW, cu tradiţie în domeniul producţiei de motociclete puternice, a lansat o serie de motoscutere atractive pentru cei care circulă în aglomeraţia din mediul urban, cu preţuri de la 11.100 euro, ca răspuns la intrarea Audi pe piaţa vehiculelor pe două roţi prin achiziţia Ducati, potrivit Bloomberg.
BMW revine la motoscutere la nouă ani după ce a oprit producţia modelului C1, care era acoperit pentru a feri clientul de precipitaţii.
Grupul german propune pe piaţa scuterelor o linie de modele puternice, rapide şi confortabile, cu opţiuni precum încălzire pentru şezut şi manşoanele ghidonului.
"Noile scutere ne oferă o oportunitate uriaşă de vânzări", a declarat directorul de vânzări al diviziei de motociclete BMW, Heiner Faust.
Clienţii adormiţi
Ideea este de a atrage clienţi denumiţi de companie "adormiţi", adică posesori de automobil care au deţinut "motoare" în tinereţe. "Scuterele maxi sunt produse ideale pentru a activa aceşti clienţi", a afirmat Faust.
Prin lansarea gamei de scutere, BMW caută să se distanţeze de Ducati. Producătorul italian de motociclete, considerat de entuziaşti echivalentul pe două roţi al Lamborghini, este înclinat către cel mai scump segment al pieţei, cu modele scumpe şi puternice.
BMW construieşte motociclete de la începutul secolului XX, primul model datând din 1923 - cu cinci ani înainte de lansarea primului automobil al companiei bavareze.
Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen, a cumpărat Ducati în luna iulie pentru 860 milioane euro şi a început să promoveze asocierea cu marca italiană pentru a sublinia latura sport a autoturismelor produse.
Scădere în ultimii cinci ani
Vânzările de vehicule cu motor pe două roţi au scăzut în Europa cu 38% în ultimii cinci ani, la 1,72 milioane de motociclete şi mopede în 2011, potrivit datelor Asociaţiei Europene a Co