Anul 2012 nu a fost unul chiar extraordinar pentru turismul francez, deşi Parisul afişează rezultate excelente şi o creştere a numărului de turişti americani. În restul Franţei, însă, şi-au pus amprenta negativă luna iulie, care a fost ploioasă şi criza economică.
Fără îndoială, francezii care s-au dus în luna iulie în Bretania sau Normandia îşi vor aminti multă vreme această experienţă şi probabil că nu o vor mai repeta. Si aceasta pur şi simplu pentru că au tremurat de frig în iulie pe ţărmul Atlanticului şi al Mării Mânecii. Doar cei care au optat pentru Mediterana au profitat de soare.
Putem spune că anul acesta a fost destul de bizar, din punct de vedere meteorologic, în Franţa. Toată luna iulie a fost ploioasă şi răcoroasă în cea mai mare parte a Franţei, în timp ce luna august a fost una dintre cele mai călduroase de la al doilea Război Mondial încoace.
Criza a afectat şi ea industria turismului în Franţa, în diferite forme. Un reprezentant al unei importante reţele de hoteluri declara următoarele pentru Agenţia France Presse: clienţii au tendinţa de a rezerva în ultima clipă şi nu cu patru sau cinci luni înainte, ca altădată, iar mulţi îşi iau micul dejun din ce în ce mai târziu, probabil ca să poată sări masa de prânz.
În acest peisaj puţin deprimat, Parisul afişează însă o sănătate robustă în materie de turism. Potrivit autorităţilor de resort, capitala Franţei se pregăteşte chiar să anunţe un nou record în ce priveşte numărul vizitatori. Este adevărat şi faptul că ploaia la Paris nu modifică prea mult comportamentul turiştilor şi nici nu-i demoralizează, pentru că numărul mare de muzee importante poate adăposti sute de mii de persoane...
Un alt fenomen care a favorizat creşterea numărului de vizitatori străini este scăderea monedei unice euro în raport cu dolarul, ceea ce i-a făcut pe americani şi britanici să ia cu “asa