In ultimii ani Carrefour, cel de al doilea mare retailer din lume, s-a retras de pe cateva piete importante precum Japonia, Mexic, Rusia, Tailanda sau Grecia, iar acum ar putea fi nevoit sa renunte si la alte lanturi de magazine, inclusiv cele din Romania.
Carrefour este nevoit sa stranga pana la 3 miliarde euro pentru a-si finanta un plan de revitalizare a hipermarketurilor din Europa, iar potrivit analistilor Reuters acest plan va consta cel mai probabil in vanzarea de hipermarketuri.
Dupa ce s-a retras din Grecia, unde piata este puternic afectata de recesiune, oficialii companiei au anuntat ca nu vor parasi Brazilia si China, insa analistii sunt tot mai siguri ca in urmatorii ani Carrefour va renunta la magazine din tari precum Romania, Turcia, Polonia sau Indonezia.
Printre potentialii cumparatori ai activelor Carrefour din Europa de Est se numara compania britanica Tesco, francezii de la Auchan sau gigantul american Wal-Mart.
”Activele sale din Europa Centrala si de Est ar putea reprezenta o mare oportunitate pentru Auchan, un operator bine stabilit in Rusia, Polonia si Romania“, a declarat analistul Milos Ryba.
Potrivit noului CEO, Georges Plassat, ”Carrefour se confrunta cu dificultati din cauza perspectivei economice nesigure, iar revigorarea grupului va necesita timp”.
In Romania compania franceza detine peste 80 de magazine.
In primul trimestru al acestui an Carrefour Romania a inregistrat o crestere cu 3,6% a vanzarilor, la 277 milioane euro, de la 267 milioane euro in perioada corespunzatoare a anului trecut. Anul trecut, vanzarile Carrefour pe piata locala au urcat cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro.
La nivel mondial, vanzarile grupului Carrefour au urcat in primele trei luni din acest an cu 1,5%, la 22,49 miliarde de euro. Insa in 2010 fluxul cash flow a cobora