Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism consideră că tragedia prin care tânăra de origine japoneză a fost omorâtă de un taximetrist putea fi evitată dacă ar fi existat un control riguros în aeroport şi o monitorizare permanentă a ceea ce se întâmplă, iar taximetriştilor nu li s-ar permite să asalteze turiştii.
Informaţia a fost emisă de Ziarul Financiar, care a transmis o solicitare către Aeroportul "Henri Coandă" prin care întreba dacă există vreo politică de siguranţă pentru turiştii care ajung în aeroport şi dacă taximetriştii de la aeroport sunt verificaţi şi autorizaţi.
De asemenea, ZF a solicitat date cu privire la firmele cu care aeroportul are contracte pentru protecţia pasagerilor.
"Răspunsul oficial la întrebările adresate azi vă va fi trimis, după îndeplinirea cerinţelor prevăzute de procedurile interne, în termenul legal. Referitor la activitatea de taximetrie, aceasta, în România (inclusiv pe aeroporturi), se desfăşoară conform legislaţiei în vigoare", arată răspunsul primit de sursa citată.
"Activităţile de ordine publică sunt asigurate de poliţie"
Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, ce are în administrare aeroporturile "Henri Coandă" şi "Aurel Vlaicu", a mai transmis că activităţile de ordine publică în aeroport sunt asigurate, conform legislaţiei, de poliţie.
"Aeroportul trebuia să ia măsuri să dispară toată ţigănia cu taximetriştii de la Otopeni, să nu mai calce taximetrişti burtoşi şi şmecheriţi să prostească turiştii. Toţi care vor să fie taximetrişti la aeroport să poarte cămăşi albe, să fie tunşi, adică să arate într-un fel ca să nu ne facă de râs în faţa turiştilor străini", este de părere Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa de profil, potrivit Mediafax.
În Aerop