Facebook a lansat joio nouăversiune a aplicaţiei sale pentru sistemele iOS pe care rulează produsele Apple, rezolvând astfel una dintre cele mai mari probleme ale reţelei de socializare, şi anume modul greoi în care funcţiona aplicaţia pe iPhone şi iPad. Noua aplicaţie pentru iOS, mult mai mult decât un update, este rezultatul presiunilor exercitate de investitori asupra lui Mark Zuckerberg, după ce acţiunile Facebook au ajuns la jumătate din valoarea ofertei publice iniţiale (IPO) de 38%, potrivit New York Times. Mai mult, ea face parte dintr-o reorientare a Facebook către "ecranele mici" - telefoane şi tablete, în condiţiile în care întreaga lume online, inclusiv cea publicitară, se adaptează la Internetul mobil.
"Am rescris aplicaţia Facebook pentru iOS din temelii, concentrându-ne pe calitate şi folosindu-ne de progresele înregistrare în dezvoltarea iOS", a declarat Jonathan Dann, inginer de software al Facebook, potrivit Wired.com.
Ce s-a schimbat
Concret, aplicaţia Facebook pentru gadgeturile Apple a fost rescrisă din codul HTML5 în Objective - C, codul de bază al iOS, ceea ce a făcut ca reţeaua de socializare să poată fi de două ori mai rapidă pe iPhone sau iPad.
La nivel vizual, nu există schimbări majore, însă diferenţele de performanţă sunt notabile, comentează Wired. Paginile se încarcă mult mai repede, iar scroll-ul este şi el mai rapid. De asemenea, există un banner care atrage atenţia utilizatorului asupra postărilor noi. La o simplă atingere a acestui banner, posesorul de iPhone sau iPad poate vedea update-urile, fără a reîncărca aplicaţia.
Aşa arată acum pagina de Facebook a ziarului gândul pe iPhone
Noua aplicaţie aduce notificările în timp real, deci comentariile sau like-urile pot fi vizualizate şi ele fără a reîncărca aplicaţia. În cazul iPad-ului, există o altă diferenţă, introducerea Timeline-ului,