Mirela Iordache, una dintre cele mai în formă tinere artiste ale momentului, prin capacitatea de muncă şi apetenţa pentru schimbări de registru, în chiar ziua lansării catalogului său personal (între coperţile căruia sînt reunite peste o sută de lucrări realizate în ultimii cinci ani), „a scos din mînecă“ un nou atu, intitulat „Risipitori şi obiecte risipite“… Proiectul îşi propune să dea o nouă „viaţă“, artistică, obiectelor efemere, create în scopuri publicitare. Activitatea profesională a artistei, atestată prin studii şi desfăşurată în sfera restaurării, a pus-o adeseori în faţa unor probleme artistice privind relaţia dintre plin şi gol, imagine şi lacună, original şi intervenţie, dar şi a reversibilităţii, interschimbabilului ori integrării. Activitatea de restaurare presupune, de asemenea, lucrul cu fotografia, schiţa, mărirea sau reducerea la scară. Repictarea, intervenţia barbară operată asupra artefactelor ori aşa-zisele reparaţii (înainte de întîlnirea acestora cu restauratorul) nu sînt altceva decît acţiuni de tuning. Toate aceste probleme cu care s-a confruntat de pe poziţia restauratorului au apropiat-o, pe cale indirectă, de colaj. În condiţiile menţionate anterior, colajul reprezintă una dintre direcţiile pe care le-a dezvoltat în proiectele sale paralele (restaurării) de pictură, desen, gravură, intervenţie, instalaţie şi obiect. Acestora li se pot adăuga experimentele din zona foto-montajului. Materiale folosite drept suport şi punct de pornire sînt cu predilecţie publicitare: flyere, broşuri, afişe, billboard-uri. Miza este schimbarea sensului estetic şi mărirea expresivităţii. Gestualismul, grafismul, cromatismul, tuşa ori structura pot fi potenţate prin mixarea tehnicilor, cu condiţia necesară şi nesuficientă de a se păstra coerenţa. Intervenţia asupra materialelor publicitare perisabile oferă oportunitatea unei abordări plastice deopotriv