Britanicii de la Tesco, francezii de la Auchan şi gigantul american Wal-Mart sunt văzuţi ca potenţialii cumpărători ai activelor Carrefour în Europa de Est, printre care şi România - unde francezii deţin peste 80 de magazine.
Al doilea cel mai mare retailer al lumii, Carrefour este nevoit să strângă până la 3 mld. euro pentru a-şi finanţa un plan de revitalizare a hipermarketurilor din Europa, însă bancherii prudenţi şi provocările economice lasă noul şef al companiei cu puţine soluţii, scrie Reuters.
După ce s-au retras de pe piaţa lovită de recesiune din Grecia, Carrefour ar putea renunţa la ţările non-strategice precum Turcia, Indonezia, România sau Plonia pentru a mai elibera nişte bani.
Retailerul francez este unul dintre cei mai importanţi jucători din economia românească, cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro.
Georges Plassat, noul director executiv al Carrefour, a anunţat foarte clar că nu va părăsi Brazilia şi China, dar analiştii se aşteaptă la o vânzare în Indonezia, Turcia, Polonia, România, Malaezia, Taiwan şi Singapore, unde are active cuprinse între 1 şi 3 mld. euro.
„Activele sale din Europa Centrală şi de Est ar putea reprezenta o mare oportunitate pentru Auchan, un operator bine stabilit în Rusia, Polonia şi România“, a declarat Milos Ryba, un analist al companiei de consultanţă PlanetRetail. Potrivit acestuia, Carrefour nu va fi singur în încercarea de a scăpa de aceste active, de vreme ce retailerul german Real s-ar putea să caute vânzarea unei părţi din afacerile sale din Europa de Est.
Carrefour a pierdut foarte mult cash anul trecut pe măsură ce cheltuielile de capital au crescut cu 27% şi profitul a căzut cu 19%. Fluxul de disponibilităţi nete (cash flow) a coborât la 77 mil. euro de la 839 mil. euro în 2010, lăsând compania cu o datorie netă de circa 7 mld. euro la