Cincizeci de consorţii alcătuite din companii româneşti şi străine s-au înscris în competiţia pentru construcţia a 72 de kilometri de autostrăzi din vestul ţării, a căror valoare depăşeşte 3 mld. lei (697 mil. euro). Astfel, "bătălia" pentru autostrăzi continuă, după ce în urmă cu două zile compania de drumuri anunţa că 23 de consorţii au depus oferte pentru construcţia altor 35 km de autostrăzi de 1 miliard de lei (220 mil. euro).
Firme româneşti precum Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu), Delta ACM 93 (Florea Diaconu), Teloxim Con (Theodor Berna) şi Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos), precum şi companii străine precum austriecii de la Strabag, spaniolii de la FCC Construccion sau italienii de la Pizzarotti îşi încearcă norocul în licitaţiile pentru construcţia a 72 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva, împărţiţi în trei trosoane. De ce este concurenţa atât de mare şi, mai ales, de ce majoritatea constructorilor care au venit cu oferte sunt străini?
"Sincer să fiu, mă aşteptam ca la aceste licitaţii concurenţa să fie mare, existau semnale din piaţă că aşa va fi. Concurenţa este foarte mare pentru că nu mai sunt atât de multe investiţii, iar firmele nu prea mai au de lucru. Ce este interesant este că nici măcar jumătate din asocieri nu au avut măcar o culoare locală (măcar o firmă din asociere să fie românească - n. red.). Au venit foarte multe companii străine, probabil că în ţările de unde provin lucrurile nu stau aşa de bine", spune Florea Diaconu, omul de afaceri care controlează constructorul bucureştean Delta ACM 93, cu afaceri de peste 96 de milioane de euro anul trecut. Compania a participat la două dintre cele trei licitaţii pentru construcţia unor tronsoane din autostrada Lugoj-Deva, alături de austriecii de la Porr.
28 din cele 50 de oferte pentru aceste trei licitaţii de autostrăzi au fost depuse exclusiv de co