Vanzarea eMag si cumpararea integrala a Flanco si Network One Distribution (NOD) au facut din Iulian Stanciu unul dintre cei mai cunoscuti oameni din business-ul romanesc. S-au scris multe randuri despre afacerile sale, s-au speculat cifre, dar, pana la urma, in spatele oricaror sume se ascunde un om ce stie, deseori prin fler, bun simt si carisma, sa creasca proverbialul “arbore de bani”. Cine este, asadar, Iulian Stanciu?
El a acceptat imediat sa acorde un interviu sub forma noului sistem “patentat” in Romania de Wall-Street.ro – intalnire informala, la masa de pranz -, in care sa deslusesc cine se ascunde in spatele costumului si ce fel de om este managerul care a vandut cel mai mare retailer online din Romania si a cumparat unul dintre lanturile de electroIT ce sunt “pe val” in prezent.
Am stabilit ca loc de intalnire restaurantul Asteria, cu specific grecesc, situat la cateva minute de mers pe jos de la sediile eMag/Flanco din complexul Swan Office din Capitala.
Am ajuns, ca de obicei, cu cateva minute inaintea invitatului meu si am folosit timpul pentru a rasfoi cateva dintre articolele mai vechi scrise in presa despre manager. Mi-am amintit ca prima oara l-am intalnit in 2007, cand se ocupa exclusiv de afacerile Asesoft Distribution (actualmente NOD) si pe atunci mi s-a parut un om foarte deschis, familiar si care nu se temea “sa dea cifre” si informatii destul de “intime” despre companie. Ma gandesc daca nu cumva “corporatizarea” si vanzarea pe sume neindoielnic foarte mari ale unor business-uri nu il vor fi schimbat pe omul din spatele managerului.
S-a dovedit ca nu.
Iulian Stanciu vine sa ia pranzul la Asteria doar o data pe saptamana, intrucat au si ei, la sediul situat la cinci minute distanta, un restaurant. Discutand despre sediul din Swan Office, Stanciu spune ca este o zona foarte buna, cu preturi “la jumatate” fa