Nazistii au inventat mitul muncii asidue la constructia de autostrazi, ei sustinand ca, in acest mod, rezolvau problemele somajului in Germania. Asta cred multi chiar si astazi, desi in realitate este o mare minciuna a istoriei.
Adolf Hitler cu o lopata in mana, iar in jurul lui cohorte de soldati. Unul dintre ei se pregateste, cu un aparat de fotografiat in mana, sa imortalizeze actiunea Fuhrerului care va face prima gaura cu lopata in locul de unde va incepe viitoarea autostrada. In acea vreme, acest gen de poza a fost raspandit in intregul Reich.
Mai ales acolo unde sunt construite segmente mai mici ale asa-numitelor "Reich autostrazi". Inscenarea avea un singur scop: exemplul personal al Fuhrerului trebuia sa mobilizeze intreaga natiune. Primele gauri si primele inaugurari ale rutelor noi erau marcate de ceremonii, iar taierea panglicilor devenise o rutina zilnica, noteaza Deutsche Welle.
Hitler sustine autostrazile
Era o intorsatura ciudata, pentru ca, cu doar cativa ani inainte, Partidul National Socialist Muncitoresc (NSDAP) si comunistii boicotau constructia de magistrale din placi de beton. Autostrazile vor servi doar intereselor aristocratilor bogati si evreilor capitalisti, sustineau nazistii si comunistii, refuzand sa participe la negocierile politice pentru finantarea autostrazilor.
De-abia dupa ce Hitler a ajuns la putere in 1933, nazistii gasesc autostrada ca un mijloc de a-si atinge propriile obiective.
Pana in 1929, constructia de autostrazi in Germania nu a progresat deloc din cauza crizei economice si a lipsei de fonduri. Germania suferea de somaj in masa, iar hiperinflatia si reparatiile financiare platite pentru Primul Razboi Modial devin o povara suplimentara.
De-abia in 1932, primarul de atunci al orasului Koln, Konrad Adenauer, reuseste sa asigure finantarea pri