Exporturile de grâu, porumb şi orz făcute prin portul Constanţa, cea mai importantă poartă de trimitere a cerealelor româneşti în străinătate, au ajuns după primele şapte luni ale anului la cota de 3,6 milioane de tone, fiind duble faţă de livrările făcute în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Companiei Naţionale "Admistraţia Porturilor Maritime" Constanţa.
"Pentru mine, ca român, este îngrijorător pentru că aceste cantităţi se vor întoarce mai târziu cu 40%-50% mai scump. Fermierii nu au nicio vină pentru că nu hotărăsc ei unde ajunge marfa. Preocuparea lor este să producă şi să vândă marfa pentru a încasa bani. Strategia privind securitatea alimentară este în responsabilitatea statului", spune Laurenţiu Baciu, preşedintele Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), una dintre cele mai mari organizaţii de fermieri de pe piaţa locală.
Situaţia arată pe de-o parte cererea mare de cereale de pe pieţele internaţionale, dar şi interesul marilor case de comerţ pentru livrările pe care le fac în străinătate.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Exporturile de grâu, porumb şi orz făcute prin portul Constanţa, cea mai importantă poartă de trimitere a cerealelor româneşti în străinătate, au ajuns după primele şapte luni ale anului la cota de 3,6 milioane de tone, fiind duble faţă de livrările făcute în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Companiei Naţionale "Admistraţia Porturilor Maritime" Constanţa.
"Pentru mine, ca român, este îngrijorător pentru că aceste cantităţi se vor întoarce mai târziu cu 40%-50% mai scump. Fermierii nu au nicio vină pentru că nu hotărăsc ei unde ajunge marfa. Preocuparea lor este să producă şi să vândă marfa pentru a încasa bani. Strategia privind securitatea alimentară este în responsabilitatea statului", spune Laurenţiu Baciu, preşed