Le găsim în presă sub numele de "vedete", "dive", "VIP-uri", "personalităţi", chiar şi cu pretenţiosul "staruri". Sunt produsul educaţiei şi al nevoii româneşti de scandal.
Sunt mediatizate mai mult decât oameni de cultură, miniştri sau sportivi cu medalii deşi, aşa cum afirma la un moment dat omul de cultură Andrei Pleşu, "nu au pus nimic pe masă".
Vedetele din România nu sunt o specie cu mult diferită de cea a vedetelor din Occident, însă interesant este modul în care acestea îşi alimentează celebritatea. Monitorizarea presei de la începutul anului şi până acum aduce în prim-plan nume despre care s-a auzit şi s-a citit masiv.
Oana Zăvoranu, Bianca Drăguşanu şi Gigi Becali, dar şi cuplul Anamaria Prodan – Laurenţiu Reghecampf sunt cele mai mediatizate vedete din presa scrisă în ultimele şase luni ale lui 2012, afirmă cei de la media TRUST.
Ascensiunea soţilor Prodan- Reghecampf pe prima poziţie în top este explicată de către Adrian Artene, realizatorul emisiunii CancanTV, care, din această toamnă, poate fi vizionată pe postul Acasă TV.
"Prezenţa lui Reghecampf într- un astfel de top se datorează vizibilităţii sale din ultima perioadă, de când este antrenor la Steaua", apreciază Artene. Vedetele sunt construite de către ziare şi televiziuni pentru că, de fapt, nu există un cult al “autoconstrucţiei" ci există un cult al parvenirii.
Este interesul presei de a le forma, mai degrabă decât interesul lor de a-şi construi o imagine. Aşa se face că vedetele ajung să fie carne de tun mai ales pentru tabloidele care trăiesc din subiecte de scandal.
“Până la urmă", spune Adrian Artene, “nici măcar termenul de vedete de carton nu este relevant pentru ce se întâmplă pe această piaţă din România. Mult mai bine ar fi să le numim vedete de baloane de săpun."
Orice apariţie a unei astfel de vedete şi perpetuarea ei este artificială. Mult