• Primarul si expertul in circulatie, prof. Radu Gaiginschi, au schitat ieri proiectul decongestionarii traficului din oras • Varianta analizata de municipalitate reprezinta crearea unor inele rutiere in jurul centrului orasului, legatura intre acestea urmand a fi facuta pe stradute cu sens unic, pe care se va putea parca
Municipalitatea a prezentat ieri un plan de decongestionare a traficului, dar si de rezolvare a problemei locurilor de parcare de pe raza orasului. Profesorul Radu Gaiginschi a precizat ieri modul in care este abordata, deocamdata la nivel de discutii, problema circulatiei rutiere in Iasi. Potrivit acestuia, modul ideal de a decongestiona traficul il reprezinta crearea unor inele in jurul centrului. Astfel, strazille Anastasie Panu, Palat si Sfantul Lazar ar urma sa reprezinte primul inel de la care se va porni in gestionarea traficului. Un al doilea inel ar urma sa fie reprezentat de bulevardul Independentei, Elena Doamna, bulevardul Tudor Vladimirescu, Calea Chisinaului, Strada Arcului, urmand a reprezenta o parte din strazile de pe al doilea inel rutier important din Iasi. "Legatura intre aceste doua inele ar urma sa se faca pe strazi cu sens unic. Pe stradutele cu sens unic se va putea parca si astfel se va rezolva o problema deja majora. Astfel va putea fi crescuta limita de viteza in oras pana la 70 de kilometri pe ora", a precizat profesorul Radu Gaiginschi.
Se infiinteaza un Departament de Circulatie
Semafoarele nesincronizate, semnalizarea rutiera montata necorespunzator prin oras si lipsa locurilor de parcare sunt doar cateva din nemultumirile pe care le au zi de zi soferii din municipiu. Chiar daca solutii nu se intrevad nici macar pentu viitorul indepartat, primarul Gheorghe Nichita a precizat ca vrea sa ceara ajutorul specialistilor si profesorilor universitari de la profilele tehnice, pentru erad