Transfăgărăşanul a fost declarat cel mai frumos drum din lume de publicaţia americană CarsRoute, care a realizat un top al primelor 15 drumuri din lume ce trebuie să fie parcurse de un orice pământean, renumita şosea din România fiind urmată de trecătoarea Stelvio din Italia şi de şoseaua Lysebotn din Norvegia, potrivit site-ului auto.ro.
În 2009, Top Gear de la postul englez de televiziune BBC a clasat Transfăgărăşanul tot pe primul loc între cele mai frumoase drumuri din lume. Construită la începutul anilor 1970, şoseaua are o lungime de 151 de kilometri şi leagă provinciile istorice Transilvania şi Ţara Românească. Şoseaua a fost terminată pe 20 septembrie 1974.
Pentru construcţie au fost dislocate milioane de tone de rocă. Este al doilea cel mai înalt drum din România (2.034 metri), după Transalpina (2.145 metri). Transfăgărăşanul trece peste 830 podeţe şi 27 viaducte, prin rezervaţia naturală Golul Alpin şi prin apropierea cascadei Bâlea – în trepte, de aproximativ 68 de metri, cea mai mare de acest fel din România, la altitudinea de 1.230 de metri.
Trecătoarea Stelvio din Alpii italieni urcă până la altitudinea de 2.757 de metri şi ocupă poziţia a doua în topul celor mai înalte drumuri asfaltate din Munţii Alpi. Şoseaua Lysebotn din Norvegia are 27 de curbe de 180 grade şi traversează un tunel de peste un kilometru.
Transfăgărăşanul a fost declarat cel mai frumos drum din lume de publicaţia americană CarsRoute, care a realizat un top al primelor 15 drumuri din lume ce trebuie să fie parcurse de un orice pământean, renumita şosea din România fiind urmată de trecătoarea Stelvio din Italia şi de şoseaua Lysebotn din Norvegia, potrivit site-ului auto.ro.
În 2009, Top Gear de la postul englez de televiziune BBC a clasat Transfăgărăşanul tot pe primul loc între cele mai frumoase drumuri din lume. Construită la începutul anilor 1970, şo