Argentina s-a dovedit a fi o tara prospera, in ultimii ani. In aceste conditii, comertul cu articole de lux a ajuns sa fie unul dintre cele mai dinamice sectoare economice ale tarii, aducand statului venituri substantiale, de pe urma impozitelor incasate.
Pe de alta parte, factorii de decizie ai tarii au observat ca principalele branduri producatoare ale articolelor de lux apartin unor societati straine care, cum este si normal, exporta profitul convertit in valuta, reprezentand sume importanate, scrie La Tribune.
Atacul contra marilor branduri
Pentru a opri acest flux de capital, cu un timp in urma, Argentina a adoptat masura de nationalizare a companiei petroliere spaniole Repsol, una dintre cele mai prospere din tara.
Efectele au fost, fireste, spactaculoase intrucat retinerea in tara a profitului rezultat dintr-o societate petroliera se transpun in cresterea permanenta a rezervelor valutare, adica exact scopul urmarit de guvenrul argentinian.
Intrucat o buna parte a valutei exportate provine de la brandurile straine, pe care autoritatile argentiniene nu le pot interzice ca atare, s-a hotarat inchiderea marilor magazine de lux din centrul marilor orase argentiniene, sub diverse pretexte.
Actiunea are loc la putin timp dupa ce, cu cateva saptamani in urma, aceleasi autoritati promisesera respectivelor branduri ca nu vor fi restrictionate sa-si promveze produsele in tara.
Nici nu sunt, dar inchiderea marilor magazine echivaleaza cu o restrictionare, intrucat comercializarea unor asemenea produse in magazine mici si obscure este nu numai imposibila, dar chiar daunatoare pentru prestigiul firmei.
Ca urmare au inceput sa renunte la comertul cu Argentina branduri de renume mondial, ca: Ralph Lauren sau Yves Saint Laurent, iar mai recent Armani si Calvin Klein. Alte societati i